סיפורים על סכסוכי נדל״ן

נדל״ן הוא אחד מתחומי החיים שמכניסים אנשים להכי הרבה לחץ. כמו מקום עבודה ומקור פרנסה, מדובר במשהו שכולנו צריכים. הסטרס האמיתי מגיע כשהנדל״ן בו אנחנו הולכים להשקיע מלווה בסכסוכים כאלה או אחרים. סכוסוכים אפשריים הם עם בני משפחה או בעלי מקצוע או סכסוכים עם השכנים.

 

ירושה כבדה

על לפי בדיקה של אתר חדשות 10, אחד המקרים הנפוצים של סכסוכי נדל״ן הם סכסוכים סביב ירושה. בניגוד לכסף המגיע בירושה וניתן לחלק בצורה קלה מאוד, לפעמים בעלי נכסים מורישים את הדירה לילדיהם וילדיהם לא מסכימים פה אחד על עתידו של הנכס. אף אחד מאיתנו לא רוצה להגיע למצב של סכסוך עם בני משפחתו, אבל לפעמים יש חילוקי דעות בנושא נדל״ן. מכיוון ומדובר במשהו ששווה הרבה כסף, הוא מכניס לחץ והחלטות כבדות משקל לחיינו. לפעמים יש בן משפחה אחד שרוצה למכור את הנכס, בעוד השני רוצה להשכירו. במקרים כאלה ניתן ליישב את הסכסוך על ידי ליווי של עורך דין צוואה בעזרת קניה של חציו של הצד שרוצה למכור. לא לכולנו יש סכומים כאלה, אבל אם מדובר בדירה להשקעה, הסכום יחזיר את עצמו עם הזמן.

 

סכסוכי קבלנים

כשקונים דירה חדשה בבניין שטרם נבנה או נמצא בבנייה כרגע, כל העסקה מתנהלת מול הקבלן של הבניין ומשרד המכירות שלו. במקרים כאלה סכסוכים יכולים להגיע לתביעות משפטיות חמורות ולהפסדים נוראיים של כסף. סכסוכים יכולים לנבוע ממספר רב של גורמים. ברב המקרים  שבהם נוצר סכסוך, זה כי הקבלן לא עומד בלוח הזמנים וישנו עיכוב גדול בקבלת המפתח לדירה. דבר כזה יכול להשפיע מאוד על הדיירים, בעיקר כשהם עוברים מדירה שכורה שצריך לפנות. כמו כן, דיירים עם ילדים, רושמים את ילדיהם לבתי ספר קרובים לדירה החדשה, אם המעבר סמוך לתחילת שנת הלימודים, זה יכול ליצור מצב מאוד לא נוח ונעים לכל בני המשפחה אם יש עיכובים. מקרי סכסוך נפוצים נוספים בין הקבלן לדיירים קשורים בדרך כלל בגודל הדירה. לפעמים ישנם זיופים קלים בגודל הדירה המובטח לדיירים. כשמתרגמים את זה לכסף, מדובר בסכומים לא קטנים.

 

סכסוך עם בעלי מקצוע אחרים

מעבר לקבלן, ישנם בעלי מקצוע נוספים המעורבים בכניסת הדיירים לביתם החדש. כשקונים דירה בבית חדש שנמצא בתהליך בנייה, יש צומת דרכים בה קצב הבניה לא מושפע מהקבלן בלבד, אלא מבעלי מקצוע נוספים העובדים על הנכס. חשוב שבעלי המקצוע האלה יעמדו גם הם בלוח הזמנים על מנת למנוע סכסוכים מיותרים.

 

בשורה התחתונה, סכסוכי נדל״ן עלולים לעלות לכם ביוקר, וחשוב לנסות להימנע מהם ככל הניתן אם גם אתם נתקלתם לסכסוך נדל״ן פנו לעורך דין עמוס אלגלי.

חדשות נוספות

יצירת קשר