ניהול ואחזקה- לבנייני יוקרה בלבד?

משירות בלעדי לבנייני יוקרה הפך השירות למבוקש בכל הבניינים החדשים

ניהול מבני משרדים ומגורים על ידי שירותי חברת ניהול ואחזקה הוא לא דבר חדש. אנו כבר רגילים לראות שומר בכניסה כשאנחנו נכנסים למבנה משרדים יוקרתי או בניין יוקרה. אך בשנים האחרונות עוד ועוד בניינים חדשים מוסיפים שירותי ניהול שפעם היו נחלתם של עשרים בלבד.

מה בעצם עושה חברת ניהול ואחזקה?

אתר חדשות 10 בדק והחברה למעשה לוקחת אחריות על כל תחומי התחזוקה של הבניין: שירותי תחזוקה על בסיס יום יומי, תחזוקה ותיקונים במידת הצורך, עבודות שיפוץ, בקרה על מצב הנכס וניהול שוטף של הנכס בנושא הבאת אנשי מקצוע שונים לשירותי ניקיון, טיפוח, גינון, שירותי מעליות ועוד. 

במידה ורוצים להשכיר או למכור את הנכס, חברת הניהול והאחזקה משמשת כמתווך ודואגת לעשות הערכת שווי לנכס.

מה חשוב לדעת כשבוחרים חברת ניהול ואחזקה?

במידה והחלטתם שגם אתם להעביר את האחריות על הניהול השוטף של הנכס לחברת ניהול ואחזקה, יש כמה נקודות שחשוב לשים אליהן לב בבחירת החברה:

ניסיון מקצועי

 אחריות על הנכס היא עניין רציני ולא פשוט, תחומי האחריות כוללים גם נושאים תחזוקתיים הקשורים לבטיחות המבנה ולכן חשוב מאוד לוודא שהחברת ניהול שאתם בוחרים היא כזו שיש לה ניסיון מקצועי ומיומנות לעשות את העבודה החשובה הזו.

חוות דעת

 סביר להניח שאתם לא הראשונים שמחפשים חברת ניהול ואחזקה, וודאו שלחברה שאתם לוקחים יש חוות דעת חיוביות ולקוחות מרוצים.

היקף השירותים

מצאתם חברת ניהול זולה? וודאו שהמחיר לא נובע מכך שאתם מוותרים על שירותים חשובים כמו תחזוקה מונעת ואחריות על נושאי שיפוץ המבנה במידת הצורך.

למי כדאי לשכור חברת ניהול ואחזקה?

נושא הניהול ביניין והאחזקה לרוב מנוהל על ידי וועד הבניין. כשאתם שוכרים את שירותיה של חברת ניהול להחליף את הוועד, אתם בעצם מעבירים את הכוח אל כל הדיירים ודואגים לשקיפות בענייני הוצאות- לחברות ניהול יש פירוט הוצאות שניתן לדרוש בכל שלב והן מדווחות לכם על כל הוצאה שנדרשת עבור הבניין. במידה ואתם מרגישים צורך לשקיפות בהוצאות ולדיווח שוטף- חברת ניהול ואחזקה היא בדיוק בשבילכם.

גם אם נושא השקיפות לא מטריד אתכם, לפעמים נושא ההחלטות המשותפות בנושאים הקשורים לבניין כמו בחירת בעל מקצוע לעבודת שיפוץ, ניקיון או גינון יוצר מחלוקות וויכוחים בין שכנים שלחלוטין אפשר למנוע אם ממנים חברה מקצועית שדואגת לכל התחומים הללו.

העלות משתלמת

לשכור חברת אחזקה חיצונית נשמע כמו עסק יקר ולא פעם זה מה שמרתיע דיירים או בעלי משרדים מלקבל את ההחלטה להעביר את הניהול לחברה מקצועית, אך כידוע במבנים יש הוצאות לא צפויות ובעוד דמי הוועד החודשיים שאתם רגילים לשלם נשמעים לכם אולי הוגנים, יש הוצאות לא צפויות שיכולות להיות כלולות בדמי הניהול שמשלמים לחברה כך שהעלות בסופו של דבר אותה עלות.

במיוחד בימנו, בשגרת החיים העמוסה שלנו, אנו יודעים עד כמה זמן שווה כסף. כשאתם לוקחים חברת ניהול ואחזקת מבנים אתם למעשה מרוויחים הרבה מאוד זמן שהיה מתבזבז לכם על חיפוש אנשי מקצוע, בקרה יום יומית על מצב הנכס ועוד נושאים רבים. כך שכל עוד אנו ממשיכים לעבוד שעות רבות ונשארים עם מעט מאוד פנאי לדאגה לנושאי ניהול הנכס שלנו- חברות ניהול חיצוניות ימשיכו להיות הכרח ולא רק בונוס.

חדשות נוספות

יצירת קשר