שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

נדל"ן בארצות הברית- יכול להיות שזו ההזדמנות שחיפשנו?

עלויות בנייה נמוכות והשפעות הקורונה הופכים את הנדל"ן בארצות הברית למעניין במיוחד

המשבר הכלכלי ב2008 שם את ארצות הברית על המפה הנדל"נית. משקיעים מכל העולם רצו להרוויח מירידת מחירי הנדל"ן לקראת הרווח של התאוששות הצפויה של השוק.
אתר חדשות 10 בדק ומצא שכעת עם השפעות נגיף הקורונה על ארצות הברית, יזמים מכל העולם מזהים אפשרות לשידור חוזר של פוטנציאל השקעה גדול כמו שהיה לפני 12 שנים.

ארצות הברית היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, כמו שכולנו יודעים וגם אפשרויות הקנייה בה הן בלתי מוגבלות – הבדלי המחירים בינה לבין ישראל הם עצומים, כך שבאותו הסכום שהייתם רוכשים בארץ דירה להשקעה, בארצות הברית תהפכו לבעלים של מספר בתים וסביר להניח שהם יהיו גדולים יותר.כך שדירות להשקעה בחו״ל זאת ההשקעה הטובה ביותר קיום. 

מה מוזיל כל כך את המחירים בארצות הברית?

שיטות בנייה זולות יותר- בנייה בעלויות נמוכות מאפשרת מכירה במכירים נמוכים. בעוד בארץ מרבים להשתמש בלבני בטון יקרות, בארצות הברית משתמשים בשיטת הבנייה הקלה ובנייה מעץ שמוזילה משמעותית את המחירים.

קרקעות- מחיר הקרקע בארצות הברית לא יקר, יש להם קרקעות בשפע כך שעלותן לא מוסיפה רבות לעלות הסופית של הנכס, זאת בניגוד לישראל בה חלק מהמחירים הגבוהים הוא נגזרת של מחיר הקרקעות.

מושכת אליה משקיעים זרים

ארצות הברית מושכת אליה משקיעים רבים, היא ידידותית מאוד לקונים כיוון ותהליך הקנייה בה מתנהל בשקיפות רבה- כל רוכש פוטנציאלי יכול לקבל מידע על הנכס ובאתר MLS ניתן למצוא מידע על עסקאות שבוצעו. המידע החופשי מקל על תהליך הקנייה ועל אמינות הנכס שאנחנו רוכשים. זו נקודה חשובה במיוחד כשרוכשים במדינה זרה.

השוק בארצות הברית גדול ומזמין מאוד למשקיעים קטנים וגדולים כאחד. למשקיע שמחפש השקעה התחלתית נמוכה, יש דירות בבניין או בקומפלקס דירות ואפילו בתים פרטיים עם זכות על הקרקע במחירים נוחים להשקעה קטנה. 

משקיעים שמחפשים השקעה גדולה יותר, יכולים להשקיע בנדל"ן המסחרי. חנויות, משרדים ואפילו מבנים ציבוריים, הם אופציה טובה לקנייה והשכרה לעסקים או גופי ציבור שונים. אופציה זו טובה במיוחד למשקיעים שאוהבים ללכת על בטוח- השוכר שלך יכול להיות גוף ממשלתי ואתה יכול להיות בראש שקט לגבי תשלום השכירות, לכן משקיעים רבים יעדיפו לבחור באופציה הזו.

אז רגע לפני שקונים- מה חשוב לבדוק?

נתוני הגירה – אם תושבים רבים עוזבים את האזור, ערך הנדל"ן בו עשוי לרדת וכדאי לחשוב פעמיים לפני שרוכשים בו דירה. אך אם גדל הביקוש למגורים באזור בשנים האחרונות, זה המקום שאתם מחפשים: ביקוש גבוהה יביא לדמי שכירות גבוהים ויבטיח שתמצאו שוכרים לנכס שלכם.

חוקים ומיסים – לפני כל השקעה בארץ אחרת, חשוב לבדוק אם יש למדינה אמנה למניעת כפל מס עם ישראל. במידה ולא יבוצע כפל בתשלום המיסים. ניתן לבדוק זאת כאן.

אפשרויות תעסוקה – כדאי לבדוק לאן העסקים עוברים, כי איפה שיש מקומות עבודה יהיה בעתיד ביקוש למגורים בקרבתם. למשל, בעקבות הפגיעה הכלכלית ממשבר הקורונה, בתי עסק מחפשים ערים עם מיסוי נמוך ועלויות נמוכות וכך עברו עסקים רבים לאחרונה עיר אוסטין שבטקסס ויצרו בה מעל 10,000 מקומות עבודה חדשים, כך שהיא הופכת לנגד עינינו למיקום נדל"ני מבוקש גם לעסקים וגם לשוכרים.

ידידתנו הטובה ביותר תמיד מהווה עבורנו מודל והשראה להגשמת חלומות ובגדול, אם רק נדע לנתב נכון את האפשרויות העומדות לפנינו ולהתאים אותם אלינו, בסכומים קטנים או גדולים, נוכל גם אנחנו לחיות את החלום האמריקאי – גם בשלט רחוק.   

יצירת קשר