מהפך ביום אחד- הטכניקה שכובשת את העולם

דלקות חניכיים וגוון צהבהב, אלו רק חלק מהבעיות שמעסיקות אותנו בחיי היום-יום כשזה מגיע לשיניים שלנו. עם הזמן פותחו פתרונות יעילים ומהירים, למשל הלבנת שיניים, טכניקה שהפכה לנפוצה ביותר ברחבי העולם, כעת הגיע התור של השתלות השיניים.  

מעבר לאידיאל היופי, לשיניים שלנו יש תפקיד חשוב, הן משמשות אותנו ללעיסה ואחראיות בעצם על כל העיבוד הראשוני של המזון שאנחנו מכניסים לגוף שלנו. בעבר המניע היה בריאותי, אך כיום הרצון לשמור על השיניים מושפע לא מעט מהרף שהחברה מציבה בפנינו, אנו נחשפים לשיניים יפות ולבנות החל מהשחקנים שעל מסך הטלוויזיה שלנו ועד לאושיות הרשת בפלטפורמות הדיגיטליות. 

ציפוי חרסינה, הלבנת שיניים ועוד טיפולי שיניים מגוונים, כולם נועדו להבטיח את "החיוך ההוליוודי", חדשות 10 בדקו מה קורה כשהבעיה היא גדולה יותר? כשהשיניים ניזוקות באופן דרסטי עד צורך של השתלת שיניים מלאכותיות? 

מהם הגורמים לאובדן שיניים?

בעבר ייחסו את אובדן השיניים למיתוס על הזקנה, אדם מזדקן, הגוף שלו נחלש וכך גם השיניים. אך כיום ישנן סיבות רבות לאובדן שיניים גם בקרב צעירים. לא מעט אנשים נאלצים לפנות לטיפול מסוג השתלת שיניים לאחר תאונות דרכים ובכלל בשל נזק פיזי של מכה ישירה בשיניים שמצריך טיפול רפואי. גורמים נוספים הינם: נסיגת חניכיים שנובעת מחוסר הקפדה על היגיינת הפה, ריקבון השן, פגמים גנטיים ומחלות חניכיים שמתפתחות עד לאובדן שיניים.  

ישנן קבוצות סיכון שונות שהסיכוי שלהם לחוות אובדן שיניים גדול יותר משאר האוכלוסייה, לדוגמא: מעשנים, אנשים שסובלים מלחץ דם גבוה, מבוגרים בני 65 ומעלה וחולי סכרת. מחקר שנערך בארה"ב מצא כי 61% מהנבדקים לא הקפידו לצחצח שיניים כל יום ולכן נאלצו לעבור טיפול השתלה. חלק עיקרי מהנחקרים היו בני 35 ומעלה שסבלו ממחלות חניכיים.  מחקרים רבים נערכים בארץ וברחבי העולם ובכולם הזקנה כבר לא משחקת תפקיד, צעירים רבים לא מקפידים לבקר אצל רופא שיניים מה שגורם למחלות החניכיים ובעיות נוספות שבסוף מובילות לאובדן שיניים.

הקדמה כבר כאן

טכניקה חדשה להשתלת שיניים שפותחה בחו"ל ומיושמת בעשרות מדינות ברחבי העולם, כבר נחתה בישראל. הטכניקה All on 4 זכתה בפופולאריות שלה בזכות התוצאות שהיא מניבה: מינימום שתלים ומינימום זמן. משך הטיפול הוא יום אחד, כלומר, הרופא עוקר את השיניים הפגומות, מתקין את השתלים ועליהם מבצע גשר זמני באופן מיידי ללא תקופת המתנה לקליטה. הוא נעשה כולו על 4 שתלים בלבד, מאחר והיא מבוססת על הטייה של השתלים אין צורך בהרמת סינוסים ובהשתלת עצם, מה שמפחית את הכאב וחוסך את ההמתנה בין טיפול לטיפול. 

All on 4 מקצרת את תהליך ההמתנה המייגע, את הטיפולים החוזרים, הביקורות הרבות אצל הרופא ואת ההחלמה הארוכה בטכניקות הישנות.

האם אתם מתאימים?

ישנן מגוון טכניקות להשתלת שיניים, למשל, Root form טכניקה שמשתמשים בה כשעצמות הלסת עמוקות ורחבות מספיק. שתל השורש המלאכותי משמש כבסיס חזק לכתר השן המלאכותית ולאחר שישה חודשים המקום נרפא. ישנן טכניקות נוספות כגון: Subperiosteal, Plate form וטכניקות נוספות, חלקן ישנות וחלקן מכילות בתוכן טכנולוגיה חדשה. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת נוצר מגוון רחב יותר של טכניקות שהטיפול בעזרתן הופך לקצר יותר ופחות כואב, גם זמן ההחלמה מתקצר מטכניקה לטכניקה.  

הטכניקה החדשה מיועדת לכל מי שאיבד שיניים או סובל משיניים פגומות שדורשות עקירה. היא נותנת מענה לכל המטופלים שנדחו בעבר לטיפולי השתלת שיניים ונאלצו להרכיב שיניים תותבות, מכיוון שהיא כוללת טכנולוגיה חדישה המאפשרת לשקם את הפה ללא צורך בהליכים מורכבים.  למידע נוסף על חדשות בריאות היכנסו לאתר שלנו

חדשות נוספות

יצירת קשר