כמה טעויות נפוצות שעושים עם מיקרוגלים

מיקרוגלים הם מכשירים חשמליים שחוסכים הרבה מאוד זמן ומאמץ. יחד עם זאת, יש כמה טעויות נפוצות שרבים מאיתנו עושים ובכך עלולים לפגוע בתקינותם של המיקרוגלים. הנה הטעויות הנפוצות ביותר

אתם מגיעים הביתה מיום עבודה, עייפים ורעבים מאוד. במקום להמתין זמן ארוך לחימום של האוכל בתנור, כמה לחיצות קטנות על המיקרו, וכבר יש לכם ארוחה לתפארת. יחד עם זה, יש לא מעט טעויות שאנחנו הצרכנים עושים עם מיקרוגלים. כתוצאה מאותן טעויות תקינות המיקרו נפגמת ומצריכה את החלפתו. כדי למנוע את העניין, חשבנו להאיר את הטעויות הנפוצות כדי שיהיה פשוט וקל להמנע מהן. 

  • הפעלת המיקרו כאשר הוא ריק – מיקרוגלים מחממים את המזון באמצעות קרינה. האוכל או החפץ שנמצא בתוך המיקרו סופגים את הקרינה ומתחמם באופן מהיר ועוצמתי. כאשר מיקרוגלים מופעלים בהיסח הדעת מבלי שהוכנס לתוכם חפץ כלשהו, אין בעצם מה שיספוג את הקרינה, והדבר עלול להוביל לקלקול של המכשיר. אם בטעות הפעלתם את המיקרו כשהוא ריק ממאכל או מחפץ כלשהו, יש להמתין מספר שעות ואז לנסות להפעילו שנית. מן העבר השני, אם תחזרו על הטעות הזו מספר פעמים, יתכן מאוד שהמכשיר יתקלקל ויהיה צורך להחליפו בחדש. 
  • לא מנקים את דפנות המיקרו – כאשר מחממים מזון במיקרו ללא כיסוי מתאים, לא פעם שאריות של המזון ניתזות על הדפנות. אותן שאריות מזון על דפנות מיקרוגלים ממשיכות לקלוט קרינה, מה שעלול להוביל ליצירת חורים בדפנות. אותם חורים יכולים לגרום לדליפה של קרינה מהמכשיר ולפגוע בתקינות שלו. לכן, מיד בתום השימוש, נקו מיקרוגלים משאריות של מזון שניתז על הדפנות וכך תשמרו על תקינות המכשיר לאורך זמן. 
  • לא מנקים את המשטח התחתון – בתחתית מיקרוגלים מונחת צלחת זכוכית שמסתובבת בזמן הפעלת המכשיר וגורמת לפיזור אחיד של הקרינה. במידה שמצטבר לכלוך על תחתית המיקרו, הגלגלים חורקים ולא מסתובבים בצורה חלקה. כתוצאה מכך ישנו קילוף של הצבע ובמשך הזמן עלולה להיווצר חלודה שגורמת לזליגה של קרינה. כדי להמנע מכך, חשוב להקפיד על ניקיון שוטף של תחתית מיקרוגלים ולוודא שהגלגלים מסתובבים באופן חלק וללא חריקות. 
  • מיקרוגלים הם לא אביזר קישוט – בבתים רבים מניחים על מיקרוגלים מפות, עציצים ושאר חפצים. אותם חפצים עלולים לסתום את פתחי האיוורור, מה שמוביל להתחממות יתר של המכשיר ועלול לפגוע בתקינותו. מומלץ למקם מיקרוגלים מספר סנטימטרים מארון או חפץ אחר ולאפשר איוורור תקין של המכשיר. 
  • דלת שבורה – לעיתים ישנו סדק בדלת המכשיר, אולם הוא עדיין פועל. חשוב לדעת – מיקרוגלים הם פולטי קרינה וסדק בהם עלול להעמיד בסכנה את האנשים בסביבה. אם דלת המיקרוגל שבורה או סדוקה, פנו לאיש מקצוע שיוכל להדריך ולענות על שאלות בנוגע לתיקון הנדרש. 

 

חדשות נוספות

יצירת קשר