יועץ מיסוי לאנשים עצמאיים – טיפים מקצועיים לבחירתו

כעצמאיים שכירים או פרילנסרים, מומלץ לעבוד עם יועץ מיסוי על מנת להגיש את הדו"חות השנתיים ואת הצהרת ההון כל 5 שנים. ניתן לעשות פעולות אלה לבד אבל הם יצריכו אתכם לחשב חשבונית אחר חשבונית, קבלה אחר קבלה, הוצאה אחר הוצאה. עסק שיש לו פעילות ברוכה עלול למצוא את עצמו מכלה משאבי זמן רבים מהסילבוס שלו, בשעה שיכול היה להפקיד את השירות בידיו של יועץ מיסוי. במאמר זה נספק את כל המידע על בחירתו של יועץ מיסוי באופן הכי מקצועי ושהכי מתאים לפעילות הכלכלית שלכם.

גובה הפעילות הכלכלית – חשוב לידיעה

לא מדובר באופן בו רשות המיסים רשמה אתכם במצבת העצמאיים, פטורים ממע"מ או מורשים, אלא באופן הפעילות בפועל. עוסק שעובד לבד, ממשרד קטן ויש לו מעט פעילות מול עוסק שיש לו מצבת עובדים רבה ופועל ממשרד כמו חברה בע"מ בעוד העוסק הראשון צריך לעבוד עם יועץ מיסוי פרטי לעוסק השני מומלץ יותר לעבוד מול משרד רואי חשבון או יועצי מס מרובים בעל מומחיות בטיפול בפעילות נרחבת. את שני סוגי היועצים חשוב לבחור על סמך המלצות של קולגות וביקורות חיוביות שנשמעות עליהם בכל התחומים: זמינות, עבודה מדויקת ועדכונים בנושא מענקים מרשויות המס.

זמינות מידית של המשרדים עבור העצמאיים

העצמאי חייב לקבל שירות זמין מאנשי הקשר שלו במשרד. הם צריכים להיות זמינים עבורו בטלפון, במייל ובווצאפ בשעות העסקים ולספק לו מידע על הפעילות הכלכלית שלו, ועל חובות הדיווח לעתיד. הזמינות היא מרכיב חשוב גם מבחינה ביורוקרטית. זה לא שכל שנה תגישו דו"ח ורשות המיסים תשלח אישור שהיא קיבלה אותו ובכך הסתיים הסיפור. פעמים רבות היא תטען שלא הגשתם נכון את הדו"ח או שכלל לא הגשתם והיא תשלח מכתב התראה אדום. במקרים רבים מדובר בטעויות ביורוקרטיות של הרשות ולא בטעות של המשרד שגיבה אתכם אבל רק הוא דיווח ולכן המידע והכלים לתקן את הטעות נמצאים אצלו. לכן, הזמינות שלו חייבת להיות מידית וללא הפקרה להתמודדות עם פקידי השומה לבדכם.

הודעות על מענקים והטבות מרשות המיסים

לעתים, רשות המיסים מודיעה על הטבות ומענקים בעתות חירום ועקב הכנסה נמוכה של העוסקים. ההודעות הללו לא צמיד אמיתיות, יש הרבה מידע לא מעודכן או שבכלל לא אירע שמפורסם ברשתות חברתיות ובמקורות נוספים. על יועץ מיסוי לעשות סדר בדברים, להודיע לכם, כלקוחות שלו, מה מהמידע נכון ולסייע לכן להשיג את אותו מענק או אותה הטבה באמצעות אתר רשות המיסים, בין במישרין ובין אם דרך הדרכה.

חדשות נוספות

יצירת קשר