החצר האחורית | כל מה שצריך לדעת בעיצוב

העונה החמה בפתח, ואצל ישראלים רבים האהבה לישיבה בחלל פתוח עולה על כל דימיון. אנחנו מארחים בחוץ כשמונה חודשים בשנה ואין כל סיבה שלא נתייחס לחצר, לגינה או אפילו למרפסת שלנו בכבוד הראוי לה. החל מפינת ישיבה נוחה ועד לגדר מרגיעה, לפניכם הטיפים של חדשות 10 שישדרגו לכם את החצר. 

עץ ועצה

כאשר עוסקים בעיצוב גינה, בין אן מרוצפת או לא, שימוש בעציצים וצימחיה חייה משדרג פי כמה וכמה רמות. ניתן לרכוש את שרותיה של חברת גינון מקצועית אשר תעזור לך בעיצוב החצר ללא כל בעיה וניתן להתייחס אל כך כפרויקט אישי. שימוש נכון בצימחיה יכול להביא לשינוי משמעותי בחצר, אווירה רגועה ונינוחה. ניתן לשתול תבלינים שגם יהיו שימושים בעתיד, באופן כללי חשוב לבדוק אילו צמחים מתאימים לאקלים באזורכם. בנוסף מאוד חשוב להבין מהי רמת הפנאי להשקעה בגינה – אם אין לכם הרבה זמן פנוי אולי תשקלו צמחים עמידים, רב שנתיים אשר זקוקים לטיפול מינימלי. 

ריהוט ופינות ישיבה 

ישנם סוגים רבים של רהיטים שמתאימים לגינה, וטווח המחירים מאוד רחב. מצד אחד קיימים רהיטי גינה פשוטים יחסית, ניידים וקלים לנשיאה ומהצד השני ישנם רהיטים יותר כבדים, העשויים מעץ, מתכת או חומרים אחרים שעוברים התאמה לחצר שלכם (ציפוי לכה לדוגמא). בלי קשר לתקציב שעומד ברשותכם, קיימות שלוש המלצות עיצוביות עיקריות:

חשוב מאוד לשמור על ה"אופי העיצובי" של הבית 

הכוונה היא שעיצוב החצר תהווה המשך ישיר לעיצוב הבית ולא תיצור הרגשה של חלל חיצוני ונפרד מהבית. ניתן להגיע לכך בעזרת צביעה נכונה תוךך כדי שמירה של הרעיון העיצובי המרכזי.

אפשרו מרחב נשימה

נסו לא להעמיס על החצר יתר על המידה. תדאגו לאורך כל הזמן שהשטח הפתוח והפנוי יהי גדול יותר מאשר השטח של הריהוט. חשוב לזכור שהחצר היא המקום לנשום אוויר ולהתרווח, ליהנות מהשטח הפתוח שיוצר הרגשה של חופש – להימנע מיצירת בלאגן ועומס.

מחשבה מראש

עצבו את החצר בהתאם לצרכים שלכם, לשימוש העיקרי שלה. בזכות כך תוכלו ליהנות בצורה מקסימלית מההשקעה שלכם. 

רואים ירוק

אור היום עוזר להציג את הגינה שלכם ולהציג אותה לאורחים, אך גם כאשר שהחושך יורד אין שום סיבה שהגינה תהפוך למרשימה פחות. כל מה שצריך לעשות הוא שימוש נכון בתאורה הנכונה, הכוונה היא שתוכלו לבחור אלו אזורים ברצונכם לשמור חשוכים ואלו אזורים תבחרו להאיר ולהבליט. לכן ריכזנו עבורכם את הטיפים החשובים ביותר לבחירת התאורה:

גמישות

הינה מילת המפתח לתאורת גינה מוצלחת. בחירת פתרונות תאורה ניידים יכולה להפוך לאידייאלי ושימושי מאוד. בעיקר בגלל אופציית הניידות – ניתן להתאים את התאורה בהתאם לעונות השנה ולצמחיה השונה שבחרתם להכניס לחצר. 

העדיפו תאורת לד

היא חסכונית יותר מכמות החשמל אותה אתם צורכים.

בטיחות לפני הכל – כאשר אתם מתכננים פתרונות תאורה לחצר יש לקחת בחשבון גם את נושא הבטיחות. ננסה להימנע כמה שניתן מכבלים חשופים ושעוברים מצד אחד של הגינה אל הצד השני, לכן חשוב להשקיע מחשבה בתכנון התאורה עוד בשלבים המוקדמים של תכנון החצר. כך תוכלו לבחור פתרונות נכונים עבורכם.

התמקדו – שימו דגש על מיקוד התאורה ובחירת הדרך להאיר מוקדים מרכזיים בגינה, לדוגמא: פסלים, יצירות אספנות, ציורים. תאורה עדינה ונעימה כזו המאפשרת התמקדמות על המיצגים הנכונים יכולה להפוך את החלל מאוד מרשים ודקורטיבי ולשנות במאה שמונים מעלות את האווירה בגינה. 

גידור נכון מוסיף המון

גדר לגינה היא ללא ספק הטאץ' הסופי שהגינה שלכם זקוקה אליה. התיחום הנכון הופך את החלל למקום שנעים לשהות בו. שימוש בחומרים וצבעים נכונים, ללא ספק, משפיע על האווירה אמנם הנושא מוסיף לעלות הגינה במעט אבל אין עוררין שזה שווה את זה. כיום ניתן לשכור את שירותיה של חברה המתמחה בנושא הספציפי של גדרות לחצרות וגינות אשר מעבר לשירותי ייעוץ וההתקנה הן מספקות גדרות מחומרים איכותיים ובעלות אחריות למספר שנים לא מועט. 

חדשות נוספות

יצירת קשר