ההזדמנות הנדל"נית של התקופה- ביעד שישראלים אוהבים במיוחד

כך הופכת אתונה ליעד מבוקש בקרב משקיעים ישראלים

בשנים האחרונות משקיעים מחפשים הזדמנויות עסקיות מחוץ לישראל. מחירי הדיור הגבוהים בארץ שמחייבים השקעה ראשונית גבוה והתשואות המוכות מפנים את פני המשקיעים לארצות זולות. אז באיזו מדינה כדאי להשקיע בנדל"ן? למי שמחפש השקעה בטוחה, בעלות נמוכה ובמקום ידידותי במיוחד, לא צריך לחפש רחוק כל כך- אתונה. יעד אהוב על הישראלים במקום קרוב ומוכר.

מה הופך את הנדל"ן באתונה לאטרקטיבי ולמה כדאי להשקיע דווקא עכשיו?

לקטוף את הפירות לאחר משבר כלכלי: מחירי הנכסים באתונה חוו ירידה בעקבות המשבר הכלכלי של יוון. הנתונים של אתר חדשות 10 מראים על התחלת תהליך התאוששות וצמיחה – ואתם בטוח רוצים להרוויח את האחוזים שהולכים לזנק.

תיירות

כבירת אתונה ויעד בו אטרקציות רבות, אתונה תמיד על המפה ותמיד רלוונטית.

ערך היסטורי

זו אחת הערים החשובות ביותר מבחינה היסטורית עם מקומות כמו האקרופוליס, האגורה העתיקה וממצאים מהעת העתיקה בה יוון הייתה מעצמה. הערך ההיסטורי שלה הופך אותה לייחודית וכמובן שזה מתרגם לביקוש ולשווי כספי.

הנדל"ן באתונה זול יותר מישראל

 המחירים באתונה נמוכים יותר מישראל, הקנייה במחיר נגיש ומשתלם. מחירי הנכסים מאפשרים קנייה גם למשקיעים שמעוניינים בהשקעה ראשונית נמוכה או למשקיעים שמחפשים ריבוי נכסים.

מרחק טיסה קצר מישראל

 למי שחושש מקניית נכס במדינה אחרת, אתונה נמצאת במרחק טיסה של שעתיים בלבד, כך שאפשרי וזול לטוס לראות את הנכס וגם לנהל אותו בקו ישראל-יוון, כמובן שאפשרי גם לקחת חברת אחזקה לנכס.

אקלים נוח

 האקלים הים תיכוני תורם לכך שמזג האוויר באתונה נעים ועם מעט ימי גשם בשנה.

עיר בירה

 זו עיר הבירה של יוון וכידוע ערי הבירה נהנות מביקוש גבוה ביחס לשאר הערים. זו עיר חזקה בה נמצאים מוקדי עבודה וצמיחה כלכלית.

מיסוי נמוך

 כדי לעודד משקיעים להשקיע את כספם באתונה ולתרום לצמיחתה הכלכלית, המדיניות היא מס רכישה נמוך של 8% בלבד ופטור מלא ממס שבח.

שוק רחב

 אתונה אטרקטיבית לשוק המקומי כיוון והיא מרכז תרבותי ותעסוקתי עם מקומות בילוי רבים וגם לשוק התיירותי.

פטור מתשלום מס

 על פי אמנת המס שנחתמה בין ישראל ליוון יש מניעת כפל תשלומי מיסים כך שהמשקיעים הישראלים נהנים מפטור בתשלום מס למדינת ישראל על ההכנסות מהנכסים ביוון.

מקום לשחקנים חדשים בשוק

 בעת המשבר הכלכלי ברחו משקיעים זרים ופינו את מקומם לשחקנים חדשים בשוק הנדל"ן באתונה. ישראלים רבים מזהים את הפוטנציאל שנוצר בעיר הפופולרית הזו וממהרים להיכנס ולתפוס את מקומם.

יציבות

 המשבר הכלכלי היווני הוביל לאפקט הפוך והעלה את היציבות של אתונה, כיוון ומדינות הגוש האירופאי התאגדו לעזור ולתמוך בה כלכלית. המקרה משמש כמקרה בוחן ומוכיח שזו עיר עם גב ורשת ביטחון כך שאין מה לחשוש מטלטלות עתידיות.

תשואה גבוהה

 עלייה בביקוש למגורים ומגורים זמניים (תיירות) מובילה לתשואה גבוהה באתונה. הביקוש לדיור באתונה עולה על ההיצע בה.

מעמד תושבות

 על פי החוקי המדינה היוונית, אדם המשקיע בנדל"ן ביוון בסכום של 250 אירו ומעלה מקבל מעמד תושב.

מדיניות מעודדת משקיעים זרים

אמנת המס וחוק מעמד התושבות שנקבעו מעידים על המדיניות של הממשלה היוונית כלפי משקיעים, מה שסביר להניח יוביל לצעדים נוספים לטובת המשקיעים הזרים מהם ייהנו משקיעי הנדל"ן הישראליים.

יחסים טובים עם ישראל

יוון נמצאת כיום ביחסים טובים מאוד עם ישראל, בעשור האחרון חל הידוק ביחסים לאחר שבחודש יולי 2010 הגיע ראש הממשלה היווני לביקור בישראל, ביקור ראשון מטעם ראש ממשלה יווני. 

בשנים האחרונות משקיעים מחפשים הזדמנויות עסקיות מחוץ לישראל. מחירי הדיור הגבוהים בארץ שמחייבים השקעה ראשונית גבוה והתשואות המוכות מפנים את פני המשקיעים לארצות זולות.

אז באיזו מדינה כדאי להשקיע בנדל"ן?

למי שמחפש השקעה בטוחה, בעלות נמוכה ובמקום ידידותי במיוחד, לא צריך לחפש רחוק כל כך- דירות להשקעה באתונה. יעד אהוב על הישראלים במקום קרוב ומוכר.

חדשות נוספות

יצירת קשר