הגברים של היום | תכשיטים זה נכון

משרשרת מגן דוד ועד צמיד מעור – הגברים של היום עונדים תכשיטים ועושים את זה בסטייל. אפשר לשים טבעת או צמיד גם מבלי להראות מוגזם או קיצוני n10 כאן כדי להסביר איך לעשות את זה נכון ולמה.

לא יהיה קיצוני להכריז כי לגברים ישראלים יש רתיעה מתכשיטים. גברים ותכשיטים, לא בדיוק שילוב מובן מאליו אבל גם לא בהכרח עולמות נפרדים. תכשיטים גברים לא צריכים להיראות נוצצים, בולטים או חדשים מידי, להיפך: תכשיט גברי יכול להיות חבוט, משופשף, שידמה למשהו שקיבלתם בירושה. אפשר פשוט לבחור תכשיטים מעודנים ובמידה, כשהסוד הוא לא להגזים או להשוויץ. גברים יכולים לענוד צמידים כמו שעונים מדי יום. חלקם מתאימים לסגנון יומיומי ואחרים מתאימים לאירועים רשמיים יותר. 

אילו תכשיטים עונדים גברים?

  • טבעת  – מאז ומעולם ענדו הגברים טבעות על האצבע. מעבר זו הייתה טבעת חותם וכיום זו טבעת לנוי בלבד או טבעת עם משמעות של נישואין.
  • שרשרת – שרשרת תליון עדינה מעטרת את צווארם של אנשים רבים. לגבר העיצוב צריך להיות בעיצוב יוקרתי אך לא מצועצע או במילים אחרות – סגנון גברי.
  • שעון – אמנם אנחנו מצוידים בכל עת במכשירים סלולריים שמגלים לנו מה השעה המדויקת, אך שעון יד הוא התכשיט המקובל ביותר בקרב נשים וגברים. שעוני מותג תופסים מקום של כבוד בעולם השעונים וגברים רבים עונדים בגאווה שעוני מותג על היד. 
shutterstock

תקשורת 

אפשר להתייחס לתכשיטים לאישה ולגבר כאמצעי ליצירת תקשורת ראשונית, באמצעותו ניתן ללמוד על ערכיו של הגבר כמו על עולמו וייחודיותו. אם נראה מולנו גבר עם תליון של מגן דוד או מצפן – מיד יהיו לנו תפיסות לגבי עולמו. אביזרים הם רמזים חזותיים לאישיותכם. תכשיטים מעניינים תמיד מושכים תשומת לב ואתם עשויים להבחין בעובדה שזרים מתחילים להתקשר אליכם בתדירות גבוהה יותר אשר אתם עונדים צמידים לגבר מזהב שנראים כאילו יש מאחוריהם סיפור מגניב.

היסטוריה 

אם אתם אנשים של היסטוריה, יתכן שאתם זוכרים שלוחמים ומלכים מתרבויות שונות ענדו צמידים ושרשראות על גופם. צמידים ושרשראות לגבר הם לא היו דבר חריג, להפך, הם היו פופולריים במשך מאות שנים. לאורך ההיסטוריה עוד מימיי רומא העתיקה, מעמדו והצלחתו של הגבר נמדדו לפי מספר הטבעות שהיו על אצבעותיו. תוכלו למצוא תמונות שונות ועדות כך בתמונות וציורים של בתי מלוכה והאריסטוקרטיה האירופית.

סמל למעמד כלכלי וחברתי

התכשיט אותו הגבר היה עונד היה ניתן לקשר לתרבות ע"פ צבע התכשיט, עושרו, מעמד כלכלי וזיהוי של סטטוס חברתי. לצורך סימון מעמד חברתי המהווה חלק מזהותם גברים היו עונדים לעתים קרובות צמידים משתלשלים, וחלקם עונדים צמידים כתזכורת או כזיכרון לחוויה רומנטית, חברתית או משפחתית שהייתה להם. כך למשל אם תראו גבר עם שעון יוקרתו על פרק ידו תעבור בכם המחשבה שאולי הוא גבר המצליח בעיסוקיו. אגב, ישנם גברים הדואגים "לקשט" את עצכם בתכשיטים שונים במטרה לייצר מצב סטטוס מסוים גם אם הוא שונה מהסטטוס האמיתי שלהם – למשל עונדים שעון יקר או צמיד יוקרתי על-מנת להראות עשירים או במעמד גבוהה וכך להרשים זרים.

בתכשיטים מכל הסוגים יש מעבר מסתם קישוט ויזואלי – כל אותם תכשיטים כמו טבעות, עגילים, שרשראות ועוד – הם גם עוזרים לשיפור המראה החיצוני של מי שעונד אותם ומתאים למתנות יום הולדת ובנוסף לכך יש להם השפעה חיובית על הביטחון העצמי של מי שעונד/ת אותם. ובנינו ? אם התכשיטים ליווי את האדם עוד מימי הבריאה, למה שהם לא ימשיכו לקשר אותנו גם בעתיד?

 

חדשות נוספות

יצירת קשר