האם צריך עורך דין בהשקעת נדל״ן בחו״ל?

זה לא סוד שמחירי הדיור בארץ מרקיעים שחקים. למי מאיתנו שרוצה לקנות דירה להשקעה, קניית דירה בארץ נראית כמו חלום רחוק. לכן, משקיעי נדל״ן רבים פונים לקניית נדל״ן בחו״ל. עם כמה שפנייה בדרך זו מפתה, חשוב להיעזר בליווי מקצועי מתאים של עורך דין.

 

הסכנות בקנית נדל״ן בחו״ל

במקרים רבים בהם משקיעים קונים נדל״ן בחו״ל, הם בכלל לא רואים את הנכס לפני שהם קונים אותו. ביצוע עסקת מקרקעין בשלט רחוק יכולה להיות מפחידה מאוד ולכן חשוב להיעזר בעורך דין המתמחה בקנית נכסים בחו״ל. הסכנה העיקרית היא חוסר היכולת לבדוק את התאמת החוזה לנכס עצמו. אנחנו רוצים שיהיו לצידנו מישהו שיכול לקרוא את האותיות הקטנות. כמו כן, במדינות שונות יש חוקים שונים ולא כל משקיע מודע אליהם. לכן, חשוב מאוד שעורך דין הבקיא בתחום יהיה מעורב ברכישה ויידע להצביע על הסייגים השונים בחוזה.

 

למה לקנות נדל״ן בחו״ל?

על אף הסכנות הטמונות בקנית נכסים בחו״ל, במקרים רבים היתרונות עולים על החסרונות. השקעות נדל״ן נחשבות כיום להשקעות המשתלמות ביותר בשוק. למי שיש את האופציה להשקיע בנדל״ן בבודפשט, זו בהחלט השקעה מומלצת. אם יודעים איך ואיפה לקנות, מדובר בהשקעה שלא תפסיק להחזיר.

מי שרוצה להשקיע בנדל״ן בדרך כלל יפנה להשקעות בהונגריה שכן במדינות מסוימות יש נדל״ן זול בהרבה מאשר בארץ. אבל, מדובר בתהליך לא פשוט ולכן צריך ליווי מקצועי על מנת לא להפסיד סכומי עתק.

 

איך התהליך עובד?

השלב הראשון בתהליך בטוח להשקעה בנדל״ן בחו״ל צריך להיות פניה לעורך דין מקרקעין. עורך הדין צריך להתמחות בענייני נדל״ן ורצוי שיהיה לו ניסיון במדינה בה אתם רוצים לקנות את הנכס. לחברת ההשקעות בה תשקיעו, יש גם עורך דין ולכן כדי להתנהל מולו אתם צריכים לשכור עורך דין לנהל משא ומתן.

השלב השני בתהליך הוא כמובן הרכישה של הנכס. דבר ראשון עורך הדין ששכרתם יצטרך לבדוק את החוזה המוצע על ידי חברת ההשקעות. שנית, הוא יצטרך לברר את דיני המיסים במדינה בה בחרתם לרכוש את הנכס. יש מדינות שבהן תיווכחו לגלות שההשקעה בכלל לא משתלמת.

השלב השלישי הוא ניהול הנכס. קשה מאוד לנהל נכס מרחוק, לכן כדאי לחתום חוזה עם חברת ניהול מקומית לניהול הנכס. חתימת חוזה מסוג זה גם מחייבת עורך דין מנוסה.

 

לסיכום חדשות 10, ההוצאה על שרותיו של עורך דין יכולה להיות קטנה בהרבה מהכסף שאתם עלולים להפסיד אם תוותרו על שירותיו.

חדשות נוספות

יצירת קשר