בחן את עצמך: משקיע חכם או לא?

זה לא משנה אם אתה משקיע בנדל"ן חודשיים, שנתיים או אפילו מעל לעשור – כיום כבר כולם יודעים שאין כזה דבר "אסטרטגית השקעות" שהיא נטולת טעויות. אז בואו נכיר ביחד עם חדשות 10 מיהו המשקיע החכם.


אז מה בעצם כן יש לנו? ובכן, יש לנו משקיע חכם, אשר לומד את השוק ויודע לצפות את העתיד ובכך להקטין ולצמצם את טווח הטעויות וההפסדים שהוא סופג וכמובן, להגדיל את הרווחים. לפניכם מספר כללים "עשה ואל תעשה" – תקראו, תפנימו והכי חשוב תיישמו!


הכנת תוכנית כלכלית וניתוח העסקה

הדבר הראשון שעליכם לעשות בהשקעה בנדל"ן זה לשבת ולחשוב עם עצמכם מה מטרת העסקה הנדלנית: השכרה לטווח ארוך או קצר או בכלל מכירת הנכס בשביל להגדיל את ההון העצמי, כמובן שלכל אלה מתווספת השאלה החשובה איזה סוג נדל"ן מתאים בשביל להשיג את המטרות שלכם?

אחרי שסיימנו להבין מה מטרת העסקה אנחנו מתפנים לעשות ניתוח עסקה. הניתוח חייב להיות מקיף, אמין ולרדת לפרטים מאוד קטנים. תחילה נחשוב על מיקום הנכס, במידה והנכס נמצא רחוק נוסיף זה את לעלויות שלנו וניקח בחשבון גם זמן הנסיעה – זמן = כסף!
לאחר מכן ננסה למיין עלויות לפי שתי קטגוריות: עלויות בשלב הרכישה ועלויות בשלב האחזקה. לדוגמא: תשלום לעורך דין במסגרת רכישת הנכס הוא תשלום בשלב הרכישה והוא חד פעמי, לעומת תשלום ארנונה שהוא תשלום קבוע בשלב האחזקה. במידה והמשקיע ישב והכין לעצמו תוכנית כלכלית מסודרת, הוא יוכל להתפנות לניהול הפרויקט תוך כדי מוכנות מלאה לרצונותיו.


השקעה ישירה או עקיפה?

בהשקעה בנדל"ן בחו"ל יש שתי אופציות:

השקעה ישירה

 רכישת נכס באופן ישיר ובכך ולהיות הבעלים שלו. יש לאופן ההשקעה הזאת יתרונות רבים, ובראש ובראשונה עומדת ההחלטה מתי לממש את הנכס – בראשותכם בלבד. אך לעומת זאת, בצד החסרונות ישנה שורה ארוכה שיש לקחת בחשבון: למידת השוק והרגולציה המקומית באופן השקעה ישירה, לוקח זמן רב. חשוב לזכור שיש גם את הזמן שהושקע באיתור הנכס הנכון להשקעה וניהולו.


השקעה עקיפה

 גישה זו מאפשרת להשקיע בנדל"ן בחו"ל מבלי לשלם פירמה בגלל חוסר הידע והניסיון. השקעה עקיפה מאפשרת לנו להשתמש בחברה חיצונית מומחית לפי אזור וסוג הנכס שבחרנו להשקעה. לפיכך, השקעה מסוג זה מאפשרת לנו גישה להשקעות טובות יותר ובכך לניהול נכון יותר.


 לא כל הביצים בסל אחד


בדיוק כמו בכל סוגי השקעות, גם בנדל"ן, יש להקפיד על גיוון ופיזור הסיכון – דבר שיגביר את יעילות ההשקעה. הארי מרקוביץ, חתן פרס נובל לכלכלה ומי שעמד בראש עיקרון הפיזור עוד בשנות ה 50 של המאה הקודמת, הראה במחקריו כי פיזור הוא אחת הדרכים הטובות ביותר להגברת היעילות בבניית תיק השקעות. פיזור השקעות יכול להגיע לידי ביטוי בכמה היבטים: פיזור גאוגרפי, פיזור אסטרטגי על פי סוגי השקעות שונים, פיזור סקטוריאלי על פי סוגי נכסים.


איתור נכסים להשקעה


ביקור בבתים פתוחים בסופי שבוע וקריעת הרשת בחיפוש אחר "למכירה מפרטי" אלו הן רק חלק מאסטרטגיה שלמה שמטרתה – לאתר את הנכסים שיניבו את התשואה המרבית להשקעה. ניתן ללכת למחלקת הוצאה לפועל בבית המשפט ולחפש אנשים שנקלעו למשברים פיננסים, אותם אנשים שנמצאים כעת בבעיה כלכלית אל מול גורמי האכיפה, גרים בבתים יפים ומושקעים (אירוני קצת לא?), ניתן לשאול אותם האם הבית שלהם נמצא בסכנת עיקול? בסופו של דבר אין פה דבר פסול, אותם אנשים נמצאים בבעיה כלכלית והפניה שלכם יכולה להועיל ולעזור להם במידה גדולה מאוד לצלוח את המשבר שלהם.

לסיכום, אין כזה דבר להשקיע בנדל"ן ללא טעויות כפי שאמרנו בהתחלה, אך בשביל שהדרך לגהנום לא תהיה רצופה בכוונות טובות אנחנו ממליצים לכם לחשוב עם עצמכם מה מארבעת הטיפים האלו רלוונטי אליכם. מה אתם מבצעים ומה לא. את האלו שהשבתם עליהם כן – להתחיל וליישם! 

למידע נוסף על השקעות נדלן בחול היכנס לאתר של עורך דין אמיר עזר!

חדשות נוספות

יצירת קשר