איך לבחור דלתות להזזה?

דלת הזזה יכולה להתאים למגוון רחב של סוגי ארונות ופתרונות אחסון, אבל מאוד חשוב לבחור אותה בצורה נכונה. במאמר הבא חדשות 10 יציג  את ההבדל בין סוגי הדלתות ונבין לפי איזה פרמטרים משווים ביניהם.

השוואה בין סוגים שונים של דלתות הזזה מעוצבות היא חלק בלתי נפרד מהתהליך שאותו צריך לעבור על מנת לבחור אותם. בחירה של דלת כזו חשובה, כי היא קובעת למשל איך פותחים או סוגרים את הארון ועד כמה הוא נגיש כדי שיהיה אפשר להגיע אל מה שיש בתוכו. יתרה על כך, דלתות הזזה יכולות להיות פתרון פונקציונאלי וגם אסתטי שמשנה לטובה את החזית של הארון.

 

לפי מה משווים בין סוגים שונים של דלתות הזזה?

הבעיה מתחילה בזה שיש המון סוגים שונים של דלתות הזזה. כאשר יש היצע גדול של פתרונות כאלה, לא תמיד ברור באיזה מהם לבחור. הפתרון הוא כמו תמיד להשוות בין המוצרים הרלוונטיים על פי כמה שיותר פרמטרים אובייקטיביים.

המידה החלטתם להתקין דלתות הזזה בחדרים הפנימיים של המשרד או הבית שימו לב שבית המזוזה מתאים לעיצוב החדר ובמיוחד לדלתות.

הפרמטרים שבהם משתמשים על מנת להשוות בין סוגים שונים של דלתות הזזה כוללים בתוכם גודל, מחיר ועיצוב. מבחינת גודל, יש מפרט טכני קבוע של הארון ואחריו רק צריך לבדוק איזה דלתות רלוונטיות ואיזה לא. מבחינת מחיר, הרבה תלוי בחומרי הגלם שבהם משתמשים ובאיכות שלהם. בכל הנוגע לעיצוב, אפשר לראות הבדל בין דלתות הזזה בסגנון מודרני, קלאסי, כפרי או וינטג'.

 

טיפים לבחירת דלתות להזזה

דלת הזזה בוחרים לפי סוג הארון והאופן שבו עומדים להשתמש בו. אם הדלת מיועדת למשל לארון בחדר ילדים, צריך לוודא שהמשקל שלה יהיה נמוך על מנת שגם הם יוכלו לפתוח ולסגור אותה. אבל בדלתות לארונות מטבח או לחילופין למשרדים, יש שיקולים אחרים ובהם אפשרויות האבטחה של הדלת או החוזק של המנעול והצילנדר.

עוד דרך לבחור דלתות הזזה היא להתייעץ עם בעלי מקצוע או לקבל המלצות מחברים, קרובים ובני משפחה. ההבדל הוא שלא צריך לשלם בשביל להתייעץ עם חברים ומשפחה, אבל אין להם את הידע והניסיון של מעצבי פנים ובעלי מקצוע.

מה לגבי דלתות הזזה למקלחונים?

לקראת סיום כדאי להזכיר את הקטגוריה הנפרדת של דלתות הזזה למקלחונים. כאן מדובר על דלת שאמורה להישאר עמידה וחזקה גם בתנאים של חשיפה ללחות ולמים, לכן המפרט עוד יותר חשוב. אבל ברוב המקרים, דלתות מזכוכית יהיו מיוצרות מסוג של זכוכית מחוסמת ולכן הבחירה בהם פשוטה יותר.

חדשות נוספות

יצירת קשר