איך הפכה מודיעין להיות אחת מהערים המבוקשות בישראל?

עם קצב גידול של 0.9% בשנה – מודיעין הופכת לעיר שאי אפשר להתעלם ממנה

כדאי לדעת שמודיעין נמצאת ברשימת הערים המבוקשות ביותר למגורים והיא אחת מהערים הצעירות בישראל (רק בת 25!) וכבר, היא מושכת אליה אוכלוסייה איכותית ומשפחות – אז מה סוד הקסם של העיר מודיעין?

לוקיישן לוקיישן לוקיישן: מודיעין ממוקמת בן תל אביב לירושלים, באזור יער בן שמן ונהנת מהנופים הירוקים והמרחבים הפתוחים וזאת מבלי להתרחק יותר מדי מהערים המרכזיות בארץ.

כבישים- מודיעין לא נשארה מנותקת לזמן רב, כבישים מהירים כבר 431 מנגישים אותה, כך שזמן הנסיעה אל מקומות העבודה קצר. אם תגורו במודיעין ואתם עובדים בראשון למשל, תוכלו להגיע לעבודה בחצי שעה ואפילו פחות, בניגוד לדרך הישנה שארכה שעה.

הגירה של עסקים- ואולי אפילו לא תצטרכו לנסוע לראשון, כיוון ומעסיקים רבים עברו בשנים האחרונות למודיעין. אזור התעשייה במודיעין הפארק הטכנולוגי, הוא מתחם עסקים מבוקש בגודל 4,700 דונם. הקמת הפארק תרמה רבות לפיתוח העיר, ליצירת מקומות עבודה לתושבי העיר ולצמיחתה המהירה.

מחיר למשתכן פרויקט שנועד להוריד את מחירי הדיור בישראל עבור זוגות נשואים צעירים ורווקים מעל גיל 35 שאין בבעלותם דירה. הפרויקט התקיים גם במודיעין ואפשר למשפחות לקנות דירה ראשונה במחירים נגישים יותר וכך גדלה אוכלוסיית העיר ובנתה את מעמדה כעיר למשפחות צעירות.

מגמת עלייה בערים אחרות- בעוד במודיעין התאפשרה קניית דירות במחירים מוזלים דרך מחיר למשתכן, מגמת העלייה בערים אחרות במרכז הארץ ובשפלה המשיכה כך שמודיעין הפכה אלטרנטיבה אטרקטיבית למחפשי דיור.

איחוד עם מכבים-רעות- בשנת 2003 אוחדה מודיעין עם היישובים הסמוכים מכבים-רעות, יישובים ותיקים יותר בהם גרות אוכלוסיית איכותית ממעמד סוציו-אקונומי גבוה. האיחוד העניק כוח נוסף לעיר והוסיף לתדמית החיובית שלה.

 

לא מוותרים על חינוך- דור העתיד גדל במודיעין 

חינוך- החינוך במודיעין הוא אחד מנושאי הדגל של העיר, עם 152 גני ילדים ומתוכם 39 גנים לחינוך המיוחד, 29 בתי ספר יסודיים ו13 בתי ספר על יסודיים. החינוך במודיעין עולה בשנים האחרונות ברשימת הערים עם הזכות הגבוה בארץ, עם 92.2 אחוז זכאים לבגרות, כאשר הממוצע הארצי עומד על 79.8 אחוזים בלבד. נוסף על כך, אחוז התלמידים בחינוך הטכנולוגי בעיר עומד על 33.9 אחוזים.

פארקים- מודיעין הבינה מה משפחות מחפשות, לכן בכל שכונה במודיעין תמצאו פארק שכונתי: פארק המוזיקה בשכונת מוריה, פארק יצחק רבין בשכונת משואה, פארק משהב בשכונת השבטים, פארק עמק חרון בשכונת כרמים, פארק השכנות המחבר בין שכונת השבטים לרעות וכל אלו בנוסף לפארק ענבה הגדול שמושך אליו גם מטיילים מערים אחרות.

מרכזים מסחריים- במודיעין ישנם 12 מרכזים מסחריים הממוקמים בצורה נגישה כך שלכל שכונה יהיה מרכז מסחרי צמוד לצורכי התושבים. בנוסף הוקם בשנת 2008 קניון מודיעין מקבוצת עזריאלי.

רכבת- בשנים 2007-2008 הקימה רכבת ישראל שתי תחנות רכבת- פאתי מודיעין ותחנת הרכבת מודיעין מרכז תורמות לכך שמודיעין מרושתת ונגישה לתושבים העובדים בערים אחרות. 

אתר חדשות 10 עדים לעיר שנבנתה כדי להפוך להיות עיר גדולה שמספקת מקומות תעסוקה ואפשרות מגורים למשפחות רבות ועומדת ביעדים שלה ומעבר לכך- הופכת להיות שחקנית מרכזית שאי אפשר להתעלם ממנה, היא מספקת איכות חיים לתושביה עם סביבת מגורים ירוקה ואוויר נקי, חינוך מהטובים בארץ, מחירי דיור ברי השגה ואוכלוסייה צעירה לצד אוכלוסייה במעמד סוציו-אקונומי גבוה. כמעט קשה לזכור, כשמסתכלים על העיר שהופכת למטרופולין של ממש, שעד לפני פחות משלושים שנים, הייתה במקומה רק גבעות ריקות.

חדשות נוספות

יצירת קשר