רוצים להיכנס לכושר ולא מצליחים? 4 טיפים למתאמן המתחיל

 רוצים להיכנס לכושר ולא מצליחים? 4 טיפים למתאמן המתחיל

shutterstock

מהי השעה הנכונה לאימון, מתי רצוי לאכול ומה הדרך הבטוחה ביותר להצליח? אתר חדשות 10 אסף לכם 4 טיפים נכונים למתאמן המתחיל. 

בתקופה הנוכחית בה נאצלנו להישאר זמן רב בבית, לעבוד ממנו ואף לחיות אותו 24/7 – נכנסנו לשגרה ביתית מלאה ללא כל חשק לאימונים ולצערינו למצב אכילה תמידי. הפכנו לבטלנים, עצלנים וחסרי חשק בכל הקשור לכושר גופני. לא שכחנו את החכמים שניצלו את העובדה שמותר לצאת מהבית ללא הגבלה במרחק כדי לעשות ספורט והפכו לספורטאים מצטיינים.

שעה נכונה

שעות האימון אצל אנשים רבים הם שונות, חלק מעדיפים להתאמן בשעות הבוקר וחלק עושים זאת עם רדת השמש או אפילו בלילה. נשאלת השאלה – האם יש חשיבות לשעה בה אנחנו מתאמנים? תתפלאו התשובה היא כן. מחקרי עבר מצאו כי  מי שמעדיף להתאמן בבוקר הם אנשים שהמטרה שלהם היא לישון טוב יותר, לרדת במשקל ולהוריד את לחץ הדם. אנשים שנוטים ואוהבים לישון עד מאוחר הם אנשים של אימוני צהריים, אימונים אלה משפיעים יותר על כוח וסיבולת טובים יותר. לבסוף יש לנו את מתאמני הערב שלהם יש יתרונות משלהם, הם אוהבים לסיים את היום העמוס והמפרך ומטרתם היא לשחרר לחצים מיום ארוך – אימוני ערב מובילים לשינה איכותית יותר. אז איזה מתאמנים אתם ? בוקר, צהריים או ערב ? 

לאכול לפני או אחרי אימון ?

יש אנשים שהאימון הטוב ביותר שלהם הם אימון בוקר על בטן ריקה, ומצד שני יש את ההפכים שלהם שלא מסוגלים לזוז לפני שאת ממלאים את הבטן. אז מה נכון לכם ? ממחקרים שעלו נמצא כי אימון על בטן ריקה  עשוי לגרום לניצול יעיל של אנרגיה ולשריפה יותר מהירה של שומן, ובנוסף יש הממליצים על אימון לאחר צום וטוענים כי זה תורם לוויסות יעיל של הסוכר בדם. מהצד השני שלהם ישנם מחקרים המראים כי חשוב לאכול לפני האימון כדי לחזק אותו ולתת לו אנרגיה מירבית בזמן האימון עצמו, וכי האכילה מסייעת לשמירה על יציבות ברמת הסוכר בזמן הפעילות לאורך זמן. ובמצב מנוגד לשניהם נמצא כי אין צורך לבחור בין לפני או אחרי האימון, אלא חשוב לאכול גם וגם כדי לשפר ביצועים. אנחנו הבנו שיותר חשוב מלדעת מתי לאכול, זה לדעת מה לאכול. חשוב מאוד להיכנס לגוף שלכם אוכל מזין ויתן לך אנרגיה וישמור על העירנות שלכם בזמן האימון וגם אחריו.

הגדרת מטרות

אחד הדברים החשובים להעלאת המוטיבציה באימונים היא להגדיר לעצמכם מה המטרה שלכם. אחד הטיפים בהגדרה מטרות הוא שעון דופק/חכם המנטר את המדדים הגופניים שלכם ועוזר במעקב הפיזי. תוכלו להגדיר דרכו מה היעד שלכם ולבדוק אם הצלחתם להגיע ליעד. כולנו אוהבים לעשות וי על המטרות שלנו ולהרגיש מסופקים כי הצלחנו. הרצון להגיע ליעד הוא גבוה אצל כולם, ושעון חכם הוא פתרון מעולה.

לאט ובטוח

רבים מהאנשים שמתחילים להתאמן, נכנסים מלכתחילה לעסק האימונים “בראבק” וזו הטעות הראשונה שלהם. לפני שמתחילים ונכנסים לשגרת אימונים רצוי קודם לעשות בדיקה גופנית של מדדים, לדעת איפה אתם עומדים מבחינת מבחינה בריאותית והכושר שלכם. מומלץ להתחיל את האימונים בצורה מתונה ולהרגיל את הגוף והסיבולת שלכם לחזרה של פעילות גופנית. 

מיטל אלגמיל

חדשות נוספות