מתי כדאי להיעזר בשירותיו של מומחה קידום אתרים?

 מתי כדאי להיעזר בשירותיו של מומחה קידום אתרים?

הקורונה השפיעה במידה משמעותית על החיים של כולנו, או לכל הפחות של רובנו. מעבר לחוויה האישית המטלטלת של חיים בזמן מגפה גלובלית, היו גם בעלי עסקים רבים שהבינו כי העולם כבר לא יחזור להיות מה שהיה פעם – ובפרט שתואץ המגמה של מעבר לדיגיטל. בהתאם ניתן לראות עוד ועוד אתרים חדשים של עסקים מכל הסוגים ובפרט אלה הקטנים והבינוניים שיכולים למצוא במרחב הדיגיטלי את הלקוחות הבאים שלהם.

הגידול בבניית אתרים מוביל באופן טבעי גם לעניין רב יותר סביב קידום אתרים, ולכן גם עולה השאלה באילו מצבים כדאי להיעזר בשירותים של מומחה בתחום. התשובה הקצרה היא תמיד, שכן קידום אתרים הוא פעולה שמצריכה בקיאות ספציפית, ולכן כמו שלא כדאי לנסות להתקין מזגן בכוחות עצמכם, כך יש הבדל בין קידום אתר בעזרת איש מקצוע לבין קידום אתר באופן עצמאי. יחד עם זאת יש מצבים מתחדדת החשיבות של קבלת עזרה ממקצוען אמיתי.

אתר חדש – ובמיוחד בתחום תחרותי

אתר חדש נמצא בעמדת נחיתות מובנית ביחס לאתרים של המתחרים, גם אם הוא מושקע מאוד. גוגל מייחסת משקל נכבד לוותק, ובנוסף אתרים שפועלים כבר מספר שנים צברו מן הסתם קישורים רבים שמפנים אליהם ותוכן עשיר בהם עצמם.

במקרה כזה רק תהליך קידום מקצועי ומדויק להפליא יאפשר לסגור את הפער בזמן סביר (וגם כך נדרשת סבלנות). ללא תהליך מסודר על בסיס אסטרטגיה מדויקת שהיא לכשעצמה נשענת על מחקר מקיף, הפער יישמר ואף יגדל, והאתר החדש ידשדש ולא יניב את התועלת המקווה.

בפרט נכון הכלל הזה בתחומים תחרותיים – גם כשבענף עצמו יש שחקנים רבים (בין אם בחנויות פיזיות ובין אם במרחב הדיגיטלי), וגם כשיש תחרות עזה על ביטויי המפתח הרלוונטיים בגוגל.

אתר של עסק בתחום נישתי

כשעסק פועל בתחום נישתי הוא נהנה מצד אחד מהעובדה שיש מעט מתחרים יחסית, אבל מצד שני גם מספר הלקוחות מצומצם, ועל כן ישנה חשיבות רבה להגעה אל חלק מרבי מקהל היעד. בתחומים אלה גם מילות המפתח חייבות להיות מדויקות מאוד בגלל מספר החיפושים המועט, מה גם שחלק מהביטויים שמוקלדים ע”י לקוחות פוטנציאליים עשוי להיות מורכב ממילים רבות כך שמדובר בביטויים ספציפיים מאוד.

במצבים אלה עבודת מחקר יסודית היא מפתח הכרחי לקידום יעיל באמת, והסיכוי של מי שאינו מומחה בתחום לבצע מחקר כזה אינו גבוה.

ירידה בנפח התנועה לאתר

אתר ותיק שנפח התנועה אליו נמצא במגמת ירידה או אפילו צנח בחדות בפרק זמן קצר הוא אתר שזקוק למתיחת פנים משמעותית ו/או קידום אפקטיבי. את המדיניות היעילה יכול לגבש רק מומחה לקידום אתרים על סמך בדיקות נרחבות ומדויקות שמתמקדות באתר ובהתנהלות המבקרים בו (לרבות המקורות מהם מגיעה התנועה), ובמקביל בוחן את המצב גם אצל המתחרים העיקריים כדי לקבל תמונת מצב רחבה.

לאחר זיהוי הסיבות לירידה בנפח התנועה, שמן הסתם באה לידי ביטוי גם בירידה בהכנסות, יבצע מומחה קידום את כל הפעולות הנדרשות כדי לתקן את המצב. באופן כללי המרכיבים העיקריים של תהליך SEO מקצועי הם הוספת תכנים לאתר, אופטימיזציה טכנית ויצירת קישורים שיובילו אל דפים שונים באתר ממקורות שנחשבים איכותיים.

מומחה קידום אתרים שעובד בשבילכם באמת יוודא גם שחוויית המשתמש, הן במובייל והן במחשבים נייחים וניידים, מוצלחת ולא גורמת לגולשים לנטוש את האתר. דגש נוסף הוא התמדה משום שגוגל מעריכה יותר אתרים שמתווסף אליהם תוכן באופן קבוע מאשר אלה שמעלים בבת אחת מסת תכנים. מרכיב הכרחי נוסף בתהליך אפקטיבי הוא הקפדה על תוכן בעל ערך מוסף אמיתי לגולשים.

חדשות נוספות