האם פירות יבשים עוזרים לבריאות שלנו?

 האם פירות יבשים עוזרים לבריאות שלנו?

shutterstock

פירות יבשים נתפסים בעיני רבים כנשנוש בריא, הם נמכרים בחנויות טבע או באגפי הבריאות בסופרים ובמכולות. אבל, האם הם באמת בריאים כמו שאנחנו נוטים לחשוב? במאמר הבא חדשות עשר נותנים לכם את כל התשובות. 

 

מידות סוכר

פירות יבשים עשויים להראות תמימים למראה. אבל, מדובר בכל זאת בפרי וכמו כל פרי, הוא מלא בסוכר. אמנם הסוכר בפירות הוא סוכר טבעי ולא מעובד כמו בקינוחים אחרים, אבל למי שסובל מרמות גבוהות של סוכר בדם, סוכר הוא סוכר. כמו כן, בגלל תהליך הייבוש, הנוזלים עוזבים את הפרי, אבל הסוכר לא הולך לשום מקום. לכן, חשוב לבחור פירות יבשים ללא סוכר או שלא נוסף אליהם סוכר לא טבעי במהלך העיבוד שלהם.

 

לצרוך בכמות מבוקרת

מכיוון ובפירות יבשים יש הרבה סוכר חשוב לצרוך אותם בכמות שמתאימה לרמות הסוכר בדם שלכם. כאמור, אין בהם יותר סוכר מאשר בפרי לא מיובש, אבל בגלל ניקוז הנוזלים, הפרי הופך לקטן בהרבה ונהיה סוג של נשנוש. נשנוש כמו נשנוש, בדרך כלל נצרך בכמויות גדולות. לכן, חשוב לבקר את האכילה של פירות יבשים.

 

אם כבר נשנוש, אז שיהיה בריא

אם נשים בצד את רמות הסוכר הגבוהות בפירות יבשים, בכל זאת מדובר במוצר בריא. תהליך הייבוש של פירות יבשים שומר את הוויטמינים שיש בהם ומאפשר לנו לצרוך אותם גם כשאינם בנמצא בצורתם הטריה. כך למשל, פירות שאינם נפוצים בארץ או יקרים, כמו פירות יער, יכולים להפוך לפירות יבשים ולהימכר בארץ במחיר הוגן יותר לכל כיס. כך, אנחנו יכולים לקבל ויטמינים מפירות שלא בהכרח זמינים עבורנו כל הזמן.

 

לגודל יש משקל

מעבר לזמינות של פירות יבשים מכל הסוגים במהלך כל השנה, פירות יבשים מגיעים בגדלים נוחים לנשיאה, בניגוד לפירות טריים. פירות כמו מנגו ואננס, שהם לא בדיוק הפירות הכי נוחים לנשנוש מחוץ לבית, יכולים להפוך לפירות נהדרים בתור פרי מיובש כי הם נמכרים ברצועות או טבעות. כך אתם יכולים לארוז לכם כלי עם כמה רצועות פרי ואגוזים לנשנוש בריא במהלך היום ולא לחשוב על הלכלוך והבלגן שבחיתוך פירות גדולים.

 

גם יפים וגם אופים

יש אפשרות להוסיף את הפירות יבשים למארז מתוקים , בגלל טעמם העמוק והמתוק. הם מתאימים מאוד לבישול ולאפייה. בניגוד לשימוש בפירות טריים בבישול, השימוש בפירות יבשים משמר את הוויטמינים ואת מתיקות הפרי. בשימוש בפירות טריים בבישול ואפיה הפרי במקרים רבים לא שומר על טעמו המקורי ומתקבלת תוצאה שונה משימוש בפירות יבשים.

מיטל אלגמיל

חדשות נוספות