איך מטפלים בקרקעות מזוהמות?

קרקעות מזוהמות הם לא עניין חדש. למרות שהמהפכה התעשייתית גרמה ליותר קרקעות להפוך ללא ראיות למגורים או לגידול עקב שפכים, עוד מימים עברו אנו מכירים אזורים אשר ננטשו כי לא היו ראויים למחייה. אז איך מטפלים בקרקעות מזוהמות? כל מה שרציתם לדעת בכתבה הבאה.

הערכת הקרקע על ידי גורמים מוסמכים

ראשית, כדי לבדוק שהקרקע אחת מזוהמת ולהבין אילו חומרים היא מכילה בתוכה – יש לקחת דגימה מן הקרקע. במהלך זה לוקחים רגבים וחלקי חול מאזורים שונים אשר שייכים לאותו המתקן ומעבירים אותן למעבדה. במעבדה מבצעים אנליזה מדוקדקת של תכולת הקרקע ועל פי הממצאים מבינים האם הקרקע מזוהמת ומה השיטה הטובה ביותר לטיפול בה. במידה ונדרש תהליך של טיפול, הרי שמשנעים הקרקע הבעייתית ומתחילים בטיפול מקצועי.

הבנה של מקור הבעיה

בחלק מהמקרים אנו נדע מהו מקור הבעיה עוד בטרם האנליזה וזאת משום שהקרקע תהיה ממוקמת ליד מפעל אשר ידוע ששם שם שפכים בניגוד לחוק. במקרים אלו, ניתן להתחיל בעבודה באופן מוקדם יותר משום שאנו יודעים מהו המקור של הבעיה. יחד עם זאת, גם שם מומלץ לבדוק את רמות ה- PH של הקרקע, כמות הסלעים אשר קיימים בה ובחינת אופי הטיפול האופטימלי על ידי איש מקצוע מוסמך אשר בקיא בנושא טיפול בקרקע מזוהמת.

שינוי הקרקע המזוהמת למתקן טיהור

על ידי שימוש במשאיות ובטרקטורים, לוקחים את הקרקע המזוהמת למתקן טיהור אשר בו מבצעים את מרבית תהליך החיטוי. בתהליך זה עובר הקרקע השבחה על ידי שימוש בחומרים ביולוגיים אשר מצמצמים את קיומם של דלקים ושמנים מסוכנים בקרקע והופכים אותה לידידותית יותר לסביבה. השימוש במיקרו אורגניזמים נחשב לחוד החנית בטיפול בקרקע מזוהמת ועל ידי טיפול נכון – ניתן להחזיר את הקרקע לריכוז אופטימלי של מינרליים.

טיפול במתקן טיהור

במתקן הטיהור עובר הקרקע מסע שמברכזו החדרה של מיקרו אורגניזמים אשר מאפשרים לקרקע לחזור לתרכובות פשוטות יותר. תהליך של טיפול בקרקע מזוהמת נעשה על ידי חברות אשר מתמחות בכך וזוהי פעילותם העיקרית אולם ישנן חברות שעושות זאת בלי הכשרה מקצועית ומהן כדאי להיזהר. חשוב לדעת שניתן לעשות גם תהליך דומה און סייט (כלומר בלי לשנע את הקרקע) אולם העניין תלוי בממצאים וברמות הזיהום של הקרקע.

החזרת הקרקע למקומה הטבעי

לאחר שהקרקע הפכה תהליך של טיוב בעזרת תרכובות ביולוגיות, הקרקע מוחזרת על ידי צי משאיות אל מקומה הטבעי, קרי מהשטח שממנו היא נלקחה. ניתן לעשות בקרת איכות מתקדמת ולבצע שוב אנליזה אולם ברוב המקרים התוצאות המתקבלות לאחר הטיהור של הקרקע הן מספיקות בכדי לסיים את התהליך בהצלחה. כל זאת, במידה ובקרת האיכות אשר מתבצעת במפעל נערכת באופן מקצועי על ידי אנשי מקצוע מוסמכים ובעזרת הכלים המתאימים. למידע נוסף עבור לעמוד הבית של n10.

חדשות נוספות

יצירת קשר