איך אפשר לעזור לנזקקים מכל הלב?

ערבות הדדית ועזרה לנזקקים היא אחת מהעקרונות החשובים ביותר ביהדות ובדתות אחרות. למעשה, ההבנה שהחלש והאחר זקוק לעזרה, היא בגדר אחת מהאמיתות האוניברסליות הייחודיות שקיימות לאורך כל ההיסטוריה. אז איך עוזרים לנזקקים מכל הלב? הצטרפו אלינו לכתבה וגלו בעצמכם.

השתמשו בשירותי הרווחה העירוניים

שירותי הרווחה העירוניים מכירים לעומק את כל מקרי הסעד אשר זקוקים לעזרה ואת העמותות אשר עוסקות בצדקה. לכן יותר ממומלץ להשתמש בשירותים של כל רשות עירונים ובדאטה שהעובדים הסוציאלים צברו עם השנים. שווה להקשיב לבעלי המקצוע בתחום כדי להכיר את הבעיות העמוקות שאיתם מתמודדים האנשים השונים.

העדיפו להיעזר במוסדות מסודרים

כולנו רוצים להעניק תרומות למי שבאמת צריך, אבל איך יודעים זאת בוודאות? לשם כך, כדאי להשתמש במגנונים הקיימים במוסדות אשר זהו עיקר עיסוקים ולא לאתר באופן עצמאי אנשים אשר זקוקים לעזרה. אין בכך משום להפחית במוסד התרומה בסתר שעליו n10 ירחיב בסעיף הבא, אלאל משום עוד אפשרות לגיטימית לכך שבנוסף אף יודעים שהתרומה מגיעה לאנשים שבאמת צריכים אותה.

תרומה בסתר – יש להיזהר משרלטנים

בסעיף הקודם נגענו בתרומה בסתר וכאן נגע בצד הפחות נעים שלה, השרלטנים. חייבים לזכור שאין כמו תרומה בסתר בכדי לעזור לנזקקים מבלי שהם ירגישו את חובת הכרת התודה אולם כן צריך להיזהר משרלטנים אשר טוענים שהם מייצגים אנשים נזקקים כשבפועל לוקחים את הכספים לעצמם או למקורביהם. לכן, צריך לעשות שיעורי בית לפני שמשתמשים בגישה נהדרת זו או כאמור להיעזר בעמותות ובמוסדות אשר יש להם רישום מסודר.

כמה לתרום?

כלל האצבע הוא לתרום כפי היכולת ולא להיכנס להוצאות מיותרות אשר לא תוכלו לעמוד בהם. ניתן לתרום עשרה אחוזים מן ההכנסות (מעשר) אולם חשוב להקפיד ולבדוק שאכן אתם יכולים לעמוד בתקציב באופן קבוע ולערב את השכל באלמנט רגשי זה. לאחר שתבינו כמה אתם תורמים ותראו שאתם תורמים לאנשים הנכונים, ניתן יהיה לחשוב על השלב הבא והוא לברר מה עושים עם הכסף שלכם.

כך תדעו שהתרומה שלכם משנה

מאחר ויש לכם את הרצון הטוב לעזור לזולת ויש לכם תקציב ייעודי לשם כך, חשוב לבדוק שהכסף שלכם באמת עושה שינוי. לשם כך, יש לבקש מהמוסדות להם אתם תורמים להראות לכם לאן הכסף שלכם הולך ומה הושג בעזרתו. האם נקנו מספר ארוחות לבית תמחוי? האם שופצה דירה כלשהי או התווסף מזגן למוסד לנזקקים? לא חסרים פרמטרים אשר יבדוק שטוב הלב שלכם עושה שינוי של ממש בחייהם של אחרים.

לסיכום: תרומות מאפשרות לנו לעזור למי שבאמת צריך ולשנות את המציאות של מי שגורלו לא שפר עליו. בין אם דרך המחלקות העירוניות, בתי החולים או מוסדות הצדקה – ניתן (וחשוב) לעזור לאחרים וגם לפקח את התרומה בדרך.

חדשות נוספות

יצירת קשר